MILANKA JANKOVIC

субота, 17. децембар 2011.


8.KORIST I PRIMENA PROJEKTA

Na osnovu istraživanja u školama koje već nekoliko meseci koriste „E-Dnevnik“ došli smo do saznanja da roditelji i dalje redovno dolaze u školu, da se broj neopravdanih izostanaka blago smanjuje, da roditelji blagovremeno dolaze u školu na individualne razgovore upravo zbog informacija koje prime putem Interneta ili SMS poruka. Sve je manje iznenađenja, a redovan uvid u ocene i izostanke omogućava brzo reagovanje i odsustvo kampanjskog učenja i čestih neopravdanih izostanaka. Takođe u slučaju srednjih škola ovaj servis je izuzetno pogodan za roditelje učenika – putnika, jer na ovaj način ti roditelji imaju jeftin, brz i stalan uvid u uspeh i ponašanje svoje dece u odnosu na troškove puta i potrebno vreme radi odlazaka u školu.
Što se tiče same škole, njen imidž i reputacija na ovaj način veoma rastu, uspostavlja se neposredna komunikacija sa roditeljima, dok školi ostaje i digitalna kopija svih ocena učenika. Zabluda je da će tek sada mnogi roditelji još manje dolaziti u školu ili da ovaj projekat otuđuje školu od učenika i roditelja. Upravo je ovo način da se škola približi prezauzetim roditeljima, u današnje vreme gde se radi po ceo dan i gde roditelji fizički ne mogu postići redovne kontakte sa školom i kontinualno praćenje uspeha svoje dece. Putem Interneta ili SMS poruka se takođe, bilo koji roditelj, može brzo i lako pozvati da dođe u školu. Stoga je ovo projekat koji sve vaspitno-obrazovne institucije približava roditeljima na jedan savremen način.



7.Korisnici programa
  • Direktori/pedagozi
  • Nastavnici/profesori
  • Roditelji
  • Učenici
Direktori/Pedagozi
Koristeći podatke proizišle iz ovog programa, direktori imaju bolji i brži uvid u radne aktivnosti unutar školske ustanove. Omogućen je brži uvid u dnevne aktivnosti kao i u polugodišnje ili godišnje statistike uspeha, izostanaka, realizacije nastave i sl. Naglasak stavljamo na brzinu dolaska informacija do direktora, a isto tako i od samog direktora prema profesorima, učenicima i roditeljima. Na taj način poboljšava se odnos i saradnja na relacijama između ovih grupa. Direktor se logira na stranicu Školskog dnevnika u polje predviđeno za login, nakon što dobije korisničko ime i šifru. Na korisničkom nalogu dostupni su mu linkovi: Statistike ocena, Statistike unosa, Statistike logiranja, Statistike članarina i Korisnički podaci.
Link Statistike ocena - pruža uvid u trenutno stanje uspeha učenika na osnovu upisanih ocena na nivou škole i selektivno po razredima, odeljenjima i učenicima. Takođe pruža uvid u broj opravdanih i neopravdanih izostanaka u bilo kom periodu u toku školske godine. Link Statistike unosa- prati dnevni unos ocena, izostanaka, domaćih zadataka... Link Statistike logiranja- pruža uvid u rad nastavnog osoblja, dok link Statistike članarina daje uvid u izvšene uplate članarine od strane roditelja za korišćenje Internet školskog dnevnika. Direktoru je data mogućnost i uvida u korisničke podatke profesora i roditelja na nivou škole koz link Korisnički podaci. S obzirom na ograničenja, direktoru je omogućen pristup u sve razrede, pregled gradiva, uvid u opravdane i neopravdane izostanke i ocene, međutim bez prisustva nastavnika, direktor ne može menjati niti upisivati nove ocene ili izostanke.

 
Nastavnici/ profesori
Moglo bi se reći kako je jednostavnost i intuitivnost ovog programa njegova odlika i najvažnija osobina. Za učitelje, nastavnike i profesore ovaj program se odlikuje velikom jednostavnošću prilikom korišćenja. Nastavnik/Profesor se logira na stranicu Školskog dnevnika u polje predviđeno za login, nakon što dobije korisničko ime i šifru...
Moglo bi se reći kako je jednostavnost i intuitivnost ovog programa njegova odlika i najvažnija osobina. Za učitelje, nastavnike i profesore ovaj program se odlikuje velikom jednostavnošću prilikom korišćenja. Nastavnik/Profesor se logira na stranicu Školskog dnevnika u polje predviđeno za login, nakon što dobije korisničko ime i šifru.
Dnevnik rada i Unos ocena – aktiviranjem ovih linkova nastavnici/profesori imaju mogućnost da na obrascima koji su identični onima u školskom dnevniku upisuju sve informacije na isti način kako su to do sada radili u školskom dnevniku ( ocene, izostanke, odrađene časove, pohvale, primedbe...).
Razrednom starešini putem ovog softvera omogućeno je štampanje:
  • print učenik ( podaci za login učenika )
  • print roditelj ( podaci za login roditelja )
  • diploma
  • Zapisnik sa popravnog ispita učenika
  • Prevodnica
  • Svedočanstvo
Roditelji
Prednosti u korišćenju ovog programa za svaku grupu korisnika su velike. Roditelji kao korisnici u svakom trenutku mogu imati celokupan uvid u stanje svog deteta u školi, kako po pitanju ocena, izostanaka, domaćih zadataka tako i po pitanju svega ostalog putem sms-a i e-maila...
Prednosti u korišćenju ovog programa za svaku grupu korisnika su velike. Roditelji kao korisnici u svakom trenutku mogu imati celokupan uvid u stanje svog deteta u školi, kako po pitanju ocena, izostanaka, domaćih zadataka tako i po pitanju svega ostalog putem sms-a i e-maila. Izbeći će se nepotrebno čekanje obaveštenja sa roditeljskih sastanaka o tekućoj problematici. Ovo omogućava pravovremeno reagovanje roditelja na bilo koju promenu, što podrazumeva da roditelji u svakom trenutku znaju šta se dešava sa njihovim detetom za vreme boravka u školi. Ovakvim pristupom i brzom intervencijom, zahvaljujući nekašnjenju informacija, osiguraće se brža intervencija i bolji pedagoški pristup što na kraju rezultira kvalitetnijim odnosom i još većim uzajamnim poverenjem.

6. MEIS aplikacija školski elektronski internet dnevnik
Predviđena je samo za prosvjetne radnike (profesore, inženjere, pravnike, …) škole.
U praksi, profesor nakon održanih časova dolazi do računara radi unosa informacija o učenicima u odjeljenjsku knjigu, odnosno dnevnik, npr. prvog razreda, 1tt odjeljenja, obrazovnog programa – turistički tehničar, ili radi unosa ocjena učenicima. Odjeljenjski starješina, odnosno, predmetni profesor, se prijavljuje na način opisan silkom 1. Nakon prijave, dobija se opšti izgled MEIS aplikacije školskog elektronskog internet dnevnika, prikazan slikom 2

MEIS aplikacije elektronskog internet dnevnika
 
 
Osnovni cilj ovog projekta je pravovremeno informisanje svih grupa korisnika, poboljšanje kvaliteta informisanja i što jednostavniji uvid i to.
Projektom su obuhvaćeni gotovo svi segmenti rada u školama tj. sve ono što se svakodnevno događa u učionici i u školi. Svi događaji iz školskih učionica unose se jednostavnim putem u web aplikaciju i na taj način olakšava se pregled svakodnevnih događaja svim korisnicima.
Obezbeđena je potrebna edukacija svih korisnika kako da se ovim jednostavnim programom služe kao i svakodnevna tehnička podrška u toku kasnijeg korišćenja programa. Svi korisnici dobijaju korisničko ime i šifru sa kojima se mogu ulogovati na internet stranice www.skolskidnevnik.rs. Koristeći korisničko ime i šifru ovlašćeni korisnici moći će unositi i pregledavati podatke, zavisno od statusa koji im je dodeljen. Na taj način onemogućena je svaka zloupotreba podataka, kao i uvid u tuđe podatke.